Suke celoteh saye klik sini ;)

The Queen

My photo
Nama aku Aisyah. Aku mempunyai pelbagai karakter. Menjaga hati orang bukan kepandaian aku. So, don't say I didn't warned you if you get hurt by my words. Hi ! Really pleasure to know you ;)

Monday, March 18, 2013

You alone, no one else

S.T.R.E.SS
mentally & physically.

I don't know, why ? WHY ? WHY ? WHY ? ! 
Why should I feel this way ? Maybe the situation I've been thru right now make me feel this way. Kau. Dia. Report. Final Year. Mungkin sebab ini. Mungkin. Atau mungkin jugak cuaca. Ya. Cuaca yang panas dikala kau bangun dari tidur hingga la kau kembali tidur semula. Panas. Bahang. Ya ada hujan. Alhamdulillah. Tapi dalam seminggu boleh kau kira dgn jejari runcing berapa kali awan menangis mengeluarkan air hingga menyembah bumi. Berapa ? Dah kira ? Kau sendiri tahu. 

Kau. Ya kau. Kau yang datang dikala aku terlalu gembira, penat dan sibuk menimba ilmu dan sibuk bekerja atau lebih tepat menjalani latihan industri. Kau datang tanpa diundang. Tak kad jemputan. Tanpa memberi amaran. Tanpa ada ketukan dipintu. Don't you learn to knock door before enter ? Kau datang dikala aku, ya aku yang sedang diperkatakan sekarang. AKU. Kau datang semasa aku dalam proses melupakan, proses pembentukkan jiwa semula. Kau datang tidak diundang. Atau aku yang bersalah memberi kau masuk ? Timbul persoalan disini. Ya seribu persoalan. Kenapa kau datang dan kau pergi tanpa kata ? Seribu persoalan. SERIBU. Atau lebih tepat bagi aku. INFINITI. Infiniti persoalan yang timbul. Dikala itu timbul la seikat persahabatan yang kian lama semakin rapat dan ikatan itu erat, kemas kau ikat. Kau salahkan aku ? Kenapa salah aku ? Aku yang curi perhatian kau ? Apa yang salahnya ? Mata ? Bukan mata aku. Tapi kau. Mata kau salah. Kau tunding jari dimuka aku. TEPAT. Tapi kenapa dengan masa seminggu, SEMINGGU, kau boleh ubah pemikiran kau ? Dimana silapnye langkah ? Dimana silapnye pengiraan ? Sekarang ni, kau perlu di tunding jari. KAU. Kau yang bersalah. Bersalah kerna curi perhatian aku pulak ! Untuk pertama kali, aku, menangis. MENANGIS. Teresak, tersedu. Menangis walaupun ikatan sekadar kawan. Tapi aku merasakan kasih sayang kau terhadap aku. Takot ? HAHAHAHA. Kalau nak cakap takut, aku pon takut. Aku ada dengan kau sepanjang kite ikat persahabatan yang erat tu, aku ada dengan kau saat kau susah, gelisah. Tapi kau ? Mana kau ? Mana kau yang kau kate, hargai aku ? Mana ? MANA ? Dimana kau, saat aku sedang stress, depresses, patah ni ? Dimana ? Kau tade. TIADA. Dan kenapa baru sekarang kau jauhkan diri ? Kenapa baru sekarang ? Kenapa tidak sebelum aku jejak keluar dr bangun tu ? Kenapa ? Kau rindu tapi kenapa satu text pon aku tak terima dari kau ? Kenapa perlu aku yang kejar kau ? Itu ke yang kau nak ? Wait till I stop chasing you dear. But, will I ?

Dia. Dia yang pernah mencuri hati, perasaan aku suatu ketika dahulu. Dia yang aku cuba dan sudah pon lupakan sewaktu menjalankan latihan industri. Kenapa dia datang semula ? Kenapa ? KENAPA ? Kenapa disaat itu dia datang semula meminta perhatian ? Persoalan. Infiniti persoalan. INFINITI. Dia yang aku pernah sayang suatu ketika dahulu. Sudah aku lupakan. Kasih sayang pudar begitu. Dia pon sama. Hilang saat aku memerlukan. Hilang dengan bahagianya bersama kekasih pujangga. HILANG. Dia datang kembali dan aku ? Aku ikot permainan dye. Kerna rasa simpati ? Tidak, kerna sebagai seorg sahabat. Tapi masih tiada disaat aku memerlukan. TIADA. Apa yang cube dia buat sebenarnye ? Apa ? APA ? I wonder what game are you trying to play. I wonder.

Report. Kenapa report ni susah sangat aku nak habiskan ? Kenapa boleh kering idea ? Kenapa ini, kenapa itu ? Kenapa ? Aku mati akal dgn kau wahai report. Apa yang aku nak buat dgn kau ? 

Final year. Last semester of this year. My last before I end my diploma. Nak tanak kene jugak buat yang terbaik untuk final year ni. Tanak hampa kan ibu, ayah dan diri aku sendiri.

At the end, I lost. Lost in my own world. Stress up. But, this all stress is put by my self. MYSELF. ME ! No one actually to be blame but me. Why do I have to put this freaking bullshit on my mind ? Why do I have to make thing so complicated ? Why ? Make it simple Aisyah. MAKE IT SIMPLE ! Finish what I have to finish. Done what ever to be done. Put my personal problem away from study. 

STUDY AND PERSONAL are two different world. Jangan digaul bersama. Macam air dengan minyak. 

The problem is me. ME. I'm the problem why I get stress. 

Can't blame others but yourself for making thing so difficult.
YOU ALONE. 
NO ONE ELSE. 

The End