Suke celoteh saye klik sini ;)

The Queen

My photo
Nama aku Aisyah. Aku mempunyai pelbagai karakter. Menjaga hati orang bukan kepandaian aku. So, don't say I didn't warned you if you get hurt by my words. Hi ! Really pleasure to know you ;)

Tuesday, March 22, 2011

giler terpikat dengan lomography !!


assalamualaikum peeps !

ok ok . ni nak bagitahu sekarang tengah busy dengan test !! urghhh ! T.T sumpah streeess !! mane yang tengah test tuuu gud luck ok ! saye paham perasaan anda . hee . ok now for new enrty ni nak kasi tahu . i'm a newbies of LOMOGRAPHY !! ape tu ?? haaa . aku ni bukan celik IT pon . tahu mende alah ni pon through NONA TV3 last sunday laa . perghh ! sumpah first tengok da terpikat kot ! picture wasss amazing punye effect la ! you know my passion is on picture kan . aku memang suke amik gambar . ade camera pon bukan laa canggih macam DSLR tuu . camera sony digital biasee je tau . then pandai pandai edit kasi ummphh ! maksud aku CHANTEK la kan . hehe . tapi aku edit pon aku bangga coz orang cakap aku pakai DSLR . haha . padahal camera digital biase je . ok ok da jauh aku mencarut nii . back to the topic . meh aku bagi detail sikit bout lomography ni ea .

Lomography ni is berkait dengan photografi ok . camera lomo ni actually da lame da wujud dlm 80's ikot aku punye research la kan , but ever since camera camera canggih munculkan diri , lomo ni pon agak pupus penggunaannye but now people are back to the old fashion tau . so lomo ni pon femes la balik . effect lomo ni is depend on kekreatifan korang amik gambar ok and once da amik tak boleh da nak edit sebab its nop a digital lomo . beza ok digital lomo and lomo ! plus . lomo ni gune film ,thats y tak boleh edit da koz depend on film effect . haa . susah kan ? so kire orang yang nak gune lomo ni kena ada bakat laa jugak dalam bidang photography . haa . but aku rase as long kite study care dia , dari tak lawa pon jadi lawa gambar tu . ikot la kreativiti care masing-masing kan . haa . then , lomo ni harga dia memang murah but , range harga sangat laa besar tau . urmm kite bolh dapat lomo dalam RM100 pon da dapat , nak yang RM1000 pon ade . but ikot laa jenis lomo ape yang korang nak gunee . haa . pastu setiap jenis lomo menghasilkan effect film yang berlainan ok . macam tu laa . perghh ! cakap macam da penah pakai lomo jee kan . hehe . ni sume based on research yang aku buat ok . kalo salah sorii . pape pon korang nak tahu lebih lanjut about lomo ni boleh la search lat google ok ! ;)

ok ni aku ade list camera lomo ::
1 . diana f+ ( yang aku minat , nnti aku tunjuk ok )
2. diana mini ( pon one of my fav )
3. holga ( yang soon jadi milik aku hahaha *evil laugh )
4. fish eyes
and macam macam laa . korang boleh google jee or yahoo ! and aku list ni sume one of my fav .

ok kalo rase berkenan boleh laa tengok tengok kat sini http://www.theclickshop.net/
the click shop ni aku search boleh dikatekan di recommend pengguna pengguna lomo . so tengok tengok laa . mane tahu terpikat ke kan ? haha .

haa . ni diana f+ , fav aku , colour pon fav aku jugak
ni lak diana mini . kecik comel macam aku . hahaha . perasan daa . lawa kan ? ringan jee .

ni lak holga 135 . haa . yang soon jd milik aku . kalo ade fulus laa . hehehe . INSYAALLAH !


ni fisheye yee . haa .

ok mostly gambar aku tunjuk is my top 4 yang aku nak laa kan . tu pon INSYAALLAH laa . doakan aku yee dapat mende alah ni . haa . t dapat boleh laa share ngan readers ! waah ! giler jauh angan angan aku . haha . ok so , sampai sini jee la ye entry kali ni . hope dapat some knowledge or ke aku yang ketinggalan bout lomo ni ?? haha entah . bye bye !

pesananringkasharini:: doakan saye dapat lomo camera ni yee . nak beli dslr kena tunggu lame lagi .dapat lomo pon aku rase untung giler and puas . plus lain dari member member aku yang nak sangat dslr . hee ^^




The End